/
Forum SHOC.PL


FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum  Chat

Poprzedni temat «» Następny temat
Prąd nie dochodzi do cewki ciąg dalszy zmagań
Autor Wiadomość
filip86 

Motocykl: Honda SHADOW 1100 SC23 rocznik 89
Wiek: 38
Dołączył: 02 Mar 2014
Posty: 28
Skąd: Zielona Góra/Żagań
Wysłany: 2015-03-22, 12:20   Prąd nie dochodzi do cewki ciąg dalszy zmagań

Przekopiowałem tutaj bo w dziale świece fajki itp. nikt nie ma ochoty nic napisać mimo 141 wyświetleń

Witam!
Pacjent to SHADOW 1100 z roku 89 ale serducho z 2000 roku z pięciobiegową skrzynią.

Moto po zimie nie chciało zapalić spr świece i iskra tylko na jednym piecu (2 świecie), sprawdziłem świece - są ok.
Pomijam info ze spr kranik, paliwo, filtry itp.
Następnie dostałem się do cewek i podmieniłem na nich przewody zasilające a następnie sprawdziłem iskre, okazało się żę ISKRA przeskoczyła na drugi piec a na wcześniejszym zniknęła. Stało się jasne że cewko są ok tylko prąd nie dochodzi do jednej. Po przewodach doszedłem pod siedzisko gdzie jest kostka która następnie idzie do modułu zapłonu umieszczonego przy akumulatorze.

Teraz czeka na sugestie: sam z siebie an dniach zmontuje kabel i wepnę się kostkę aby stwierdzić czy na kablu gdzieś nie ginie prąd jeżeli ni to znaczy na kostce albo w module coś padło.

Pytanie do was: jeden kabel zółto niebieski idzie do w/w kostki zaś drugi (wydaje mi się że masowy) czarno biały gdzieś w wiązce znika i czy ja mogę sobie tą masę z skąd kolwiek pożyczyć i czy kolory kabli dobrze rozszyfrowałem.

łaczki poczyszczone, moduł zaplonu podmieniony na sprawny a iskry dalej nie ma, mam takiego nerwa że już do garażu nie schodzę bo skończy się podpaleniem motocykla....

na 4 kable dochodzące do cewek jeden plusowy nie daje prądu, zmieniłem go wpiełem się w kostke i dalej nic.
Jest jeszcze kwestia impulsatorów tylko gdzie je szukać i ewentualnie która kostka jest od nich może tam jakies gówno się dostało.
Znalazlem kostke impulsatorów pomierzyłem je miernikiem i pokazuje mi na jednym 397 a na drugim 413 ale mierzyłem bez krecenia silnikiem nie wiem czy to ważne tylko na zapłonie przekręconym.

Czy to oznacza że impulsatory są ok?
Ostatnio zmieniony przez filip86 2015-04-13, 19:02, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
Krzychoo 
Krzysiek


Motocykl: Valkyrie GL1500 Interstate
Dołączył: 14 Wrz 2013
Posty: 855
Skąd: Kurów LPU
Wysłany: 2015-03-22, 13:23   

Skoro moduł sprawny i cewki sprawne to pozostają Ci tylko kostki i przewody łączące moduł z cewkami. Tzw masa czyli minus, to przewody koloru zielonego więc czarno biały to raczej nie jest masa, wg schematu idzie on do klawisza "STOP Engine". U ciebie zresztą instalacja musiała być przerabiana bo silnik z 2000r to już pewnie dual pin a fabrycznie był single pin czyli inny moduł zapłonowy
Ostatnio zmieniony przez Krzychoo 2015-03-23, 21:26, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
filip86 

Motocykl: Honda SHADOW 1100 SC23 rocznik 89
Wiek: 38
Dołączył: 02 Mar 2014
Posty: 28
Skąd: Zielona Góra/Żagań
Wysłany: 2015-03-22, 16:17   

Moduł został ten z 89 roku został dołożony jeden impulsator.

Co do koloru kabli to powiem tyle że do cewek dochodzą po dwa kable do każdej :
1 cewka niebiesko żółty i biało czarny
2 cewka żółto niebieski i biało czarny

żółto niebieski i niebiesko żółty wychodzi z modułu zapłonu a biało-czarny wychodzi ze STOP ENGINE SWITCH więc chyba z włącznika przy kierze, jeżeli to nie masa to co?

w clymerze opisany biało-czarny jest jako body ground - masa

elektryka.png
Plik ściągnięto 1143 raz(y) 189,94 KB

 
 
Krzychoo 
Krzysiek


Motocykl: Valkyrie GL1500 Interstate
Dołączył: 14 Wrz 2013
Posty: 855
Skąd: Kurów LPU
Wysłany: 2015-03-22, 17:21   

Masz schemat i pytasz, przecież to widać. Jest tak jak pisałem. Dołożony jeden impulsator? To teraz masz trzy? W silniku dual pin iskra na obu cylindrach jest w tym samym momencie więc wystarczy jeden impulsator. W silniku single pin muszą być dwa, bo iskra na każdym cylindrze jest w innym momencie. Ale mniejsza o to, jeśli moduł masz na pewno dobry i cewki sprawdzone to poza kablami (tymi żółto-niebieskimi) nie widzę innej przyczyny.
 
 
filip86 

Motocykl: Honda SHADOW 1100 SC23 rocznik 89
Wiek: 38
Dołączył: 02 Mar 2014
Posty: 28
Skąd: Zielona Góra/Żagań
Wysłany: 2015-03-22, 17:29   

Silnik mam z 2000 w z tego co wiem był tam jeden impulsator, przy przekładce nie został zmieniony moduł dla rocznika 2000 tylko został stary i został dołączony drugi impulsator bo moduł tego wymagał tak wywnioskowałem z postów poprzedniego właściciela.

Możliwe jest jeszcze że jest problem w przepływie z czujnikiem z wału do impulsatora?
 
 
Krzychoo 
Krzysiek


Motocykl: Valkyrie GL1500 Interstate
Dołączył: 14 Wrz 2013
Posty: 855
Skąd: Kurów LPU
Wysłany: 2015-03-22, 18:03   

Nie sądzę.
 
 
filip86 

Motocykl: Honda SHADOW 1100 SC23 rocznik 89
Wiek: 38
Dołączył: 02 Mar 2014
Posty: 28
Skąd: Zielona Góra/Żagań
Wysłany: 2015-03-22, 18:18   

To jeszcze jedno pytanie. Moje aku jest już stare ale kręci , czy jest możliwe by jednak był za słaby na wykonanie prawidłowego obrotu w skutek czego obrót był za słaby do wywołania iskry na jednej cewce?
 
 
Krzychoo 
Krzysiek


Motocykl: Valkyrie GL1500 Interstate
Dołączył: 14 Wrz 2013
Posty: 855
Skąd: Kurów LPU
Wysłany: 2015-03-22, 21:22   

Jak masz wątpliwości co do aku to podepnij się kablami np. do samochodu. Jedna z cewek dzieli zasilanie z przekaźnikiem pompy paliwa i to może teoretycznie wpływać na pogorszenie iskry na świecy zasilanej z tej cewki jeśli są problemy z napięciem czy gdzieś jakiś słabszy styk. Jakość iskry zależy głównie od możliwości akumulatora więc najlepiej zacząć od takich rzeczy jak podładowanie, oczyszczenie klem, itp.
 
 
Todek 
Lone Rider


Motocykl: VTX 1800 C 03 XL 650 V 04
Wiek: 56
Dołączył: 12 Lut 2008
Posty: 9492
Skąd: Kostry/Parczew/LPA
Wysłany: 2015-03-23, 08:29   

Popatrzcie dobrze na schemat i sami sobie odpowiedzcie gdzie idzie ten biało czarny kabelek. Czy gdzieś tam widać żeby szedł on do masy?
A poza tym, w moto Hondy, kabelki masowe są w kolorze zielonym, ciemno-zielonym.
_________________
"Bardzo też pożytecznie bywa najsamprzód zdzielić świadka, ledwo wejdzie, mocno kijem po głowie, od czego ten bardzo zdumiony bywa, a przeto i do kłamstwa nieskory."
Car Wszechrosji Piotr I - Ukaz o Badaniu Świadków".

Moje moto:
WSK 125 M06 B3 85
 
 
 
filip86 

Motocykl: Honda SHADOW 1100 SC23 rocznik 89
Wiek: 38
Dołączył: 02 Mar 2014
Posty: 28
Skąd: Zielona Góra/Żagań
Wysłany: 2015-03-23, 19:00   

To co w takim razie? Skoro do włącznika idzie kabel z plusa od aku to dalej wychodzi on na cewkę tak? czyli ten biało czarny jest plusowym a te zółto-niebieski i niebiesko-żółty to tylko sygnał z modułu tak?
 
 
Todek 
Lone Rider


Motocykl: VTX 1800 C 03 XL 650 V 04
Wiek: 56
Dołączył: 12 Lut 2008
Posty: 9492
Skąd: Kostry/Parczew/LPA
Wysłany: 2015-03-23, 19:37   

filip86 napisał/a:
czyli ten biało czarny jest plusowym a te zółto-niebieski i niebiesko-żółty to tylko sygnał z modułu tak?

No tak wychodzi z załączonego przez Ciebie schematu.
_________________
"Bardzo też pożytecznie bywa najsamprzód zdzielić świadka, ledwo wejdzie, mocno kijem po głowie, od czego ten bardzo zdumiony bywa, a przeto i do kłamstwa nieskory."
Car Wszechrosji Piotr I - Ukaz o Badaniu Świadków".

Moje moto:
WSK 125 M06 B3 85
 
 
 
Zbyszek 


Motocykl: VT 1100 C 89
Wiek: 67
Dołączył: 25 Lis 2007
Posty: 154
Skąd: Bielsko-Biała/SB
Wysłany: 2015-03-24, 19:44   

Todek napisał/a:
filip86 napisał/a:
czyli ten biało czarny jest plusowym a te zółto-niebieski i niebiesko-żółty to tylko sygnał z modułu tak?

No tak wychodzi z załączonego przez Ciebie schematu.


Tylko schemat nie od tego motocykla o,którym mowa.
_________________
...jestem... a jak mnie niema... to też jestem...tylko gdzie indziej...
 
 
Todek 
Lone Rider


Motocykl: VTX 1800 C 03 XL 650 V 04
Wiek: 56
Dołączył: 12 Lut 2008
Posty: 9492
Skąd: Kostry/Parczew/LPA
Wysłany: 2015-03-24, 22:05   

Zbyszek napisał/a:

Tylko schemat nie od tego motocykla o,którym mowa.

Ale to nie ma znaczenia, we wszystkich VT1100 itp., jest tak samo. Masa to ciemno-zielony. a do cewek nie dochodzi ten kabel, bo cewki są masowane poprzez swoje mocowanie do ramy, a nie przez kabel.
_________________
"Bardzo też pożytecznie bywa najsamprzód zdzielić świadka, ledwo wejdzie, mocno kijem po głowie, od czego ten bardzo zdumiony bywa, a przeto i do kłamstwa nieskory."
Car Wszechrosji Piotr I - Ukaz o Badaniu Świadków".

Moje moto:
WSK 125 M06 B3 85
 
 
 
filip86 

Motocykl: Honda SHADOW 1100 SC23 rocznik 89
Wiek: 38
Dołączył: 02 Mar 2014
Posty: 28
Skąd: Zielona Góra/Żagań
Wysłany: 2015-03-25, 09:25   

Drogi Zbyszku na początku tematu jest zaznaczone że moto z 89 ale serducho przeszczepione z 2000 roku i z takiego roku jest schemat
 
 
Zbyszek 


Motocykl: VT 1100 C 89
Wiek: 67
Dołączył: 25 Lis 2007
Posty: 154
Skąd: Bielsko-Biała/SB
Wysłany: 2015-03-25, 16:04   

filip86 napisał/a:
Drogi Zbyszku na początku tematu jest zaznaczone że moto z 89 ale serducho przeszczepione z 2000 roku i z takiego roku jest schemat


Jest napisane, że: silnik nowszy,ale modół oryginalny, więc cała insalacja zpłonowa oryginalna.Dlatego trzeba kierować się schematem oryginalnym od modelu 89.
_________________
...jestem... a jak mnie niema... to też jestem...tylko gdzie indziej...
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Wersja forum PDA/GSM