Prąd nie dochodzi do cewki ciąg dalszy zmagań
Odpowiedz do tematu

: Prąd nie dochodzi do cewki ciąg dalszy zmagań
Przekopiowałem tutaj bo w dziale świece fajki itp. nikt nie ma ochoty nic napisać mimo 141 wyświetleń

Witam!
Pacjent to SHADOW 1100 z roku 89 ale serducho z 2000 roku z pięciobiegową skrzynią.

Moto po zimie nie chciało zapalić spr świece i iskra tylko na jednym piecu (2 świecie), sprawdziłem świece - są ok.
Pomijam info ze spr kranik, paliwo, filtry itp.
Następnie dostałem się do cewek i podmieniłem na nich przewody zasilające a następnie sprawdziłem iskre, okazało się żę ISKRA przeskoczyła na drugi piec a na wcześniejszym zniknęła. Stało się jasne że cewko są ok tylko prąd nie dochodzi do jednej. Po przewodach doszedłem pod siedzisko gdzie jest kostka która następnie idzie do modułu zapłonu umieszczonego przy akumulatorze.

Teraz czeka na sugestie: sam z siebie an dniach zmontuje kabel i wepnę się kostkę aby stwierdzić czy na kablu gdzieś nie ginie prąd jeżeli ni to znaczy na kostce albo w module coś padło.

Pytanie do was: jeden kabel zółto niebieski idzie do w/w kostki zaś drugi (wydaje mi się że masowy) czarno biały gdzieś w wiązce znika i czy ja mogę sobie tą masę z skąd kolwiek pożyczyć i czy kolory kabli dobrze rozszyfrowałem.

łaczki poczyszczone, moduł zaplonu podmieniony na sprawny a iskry dalej nie ma, mam takiego nerwa że już do garażu nie schodzę bo skończy się podpaleniem motocykla....

na 4 kable dochodzące do cewek jeden plusowy nie daje prądu, zmieniłem go wpiełem się w kostke i dalej nic.
Jest jeszcze kwestia impulsatorów tylko gdzie je szukać i ewentualnie która kostka jest od nich może tam jakies gówno się dostało.
Znalazlem kostke impulsatorów pomierzyłem je miernikiem i pokazuje mi na jednym 397 a na drugim 413 ale mierzyłem bez krecenia silnikiem nie wiem czy to ważne tylko na zapłonie przekręconym.

Czy to oznacza że impulsatory są ok?

Ostatnio zmieniony przez filip86 2015-04-13, 19:02, w całości zmieniany 1 raz
:
Skoro moduł sprawny i cewki sprawne to pozostają Ci tylko kostki i przewody łączące moduł z cewkami. Tzw masa czyli minus, to przewody koloru zielonego więc czarno biały to raczej nie jest masa, wg schematu idzie on do klawisza "STOP Engine". U ciebie zresztą instalacja musiała być przerabiana bo silnik z 2000r to już pewnie dual pin a fabrycznie był single pin czyli inny moduł zapłonowy

Ostatnio zmieniony przez Krzychoo 2015-03-23, 21:26, w całości zmieniany 1 raz
:
Moduł został ten z 89 roku został dołożony jeden impulsator.

Co do koloru kabli to powiem tyle że do cewek dochodzą po dwa kable do każdej :
1 cewka niebiesko żółty i biało czarny
2 cewka żółto niebieski i biało czarny

żółto niebieski i niebiesko żółty wychodzi z modułu zapłonu a biało-czarny wychodzi ze STOP ENGINE SWITCH więc chyba z włącznika przy kierze, jeżeli to nie masa to co?

w clymerze opisany biało-czarny jest jako body ground - masa

:
Masz schemat i pytasz, przecież to widać. Jest tak jak pisałem. Dołożony jeden impulsator? To teraz masz trzy? W silniku dual pin iskra na obu cylindrach jest w tym samym momencie więc wystarczy jeden impulsator. W silniku single pin muszą być dwa, bo iskra na każdym cylindrze jest w innym momencie. Ale mniejsza o to, jeśli moduł masz na pewno dobry i cewki sprawdzone to poza kablami (tymi żółto-niebieskimi) nie widzę innej przyczyny.

:
Silnik mam z 2000 w z tego co wiem był tam jeden impulsator, przy przekładce nie został zmieniony moduł dla rocznika 2000 tylko został stary i został dołączony drugi impulsator bo moduł tego wymagał tak wywnioskowałem z postów poprzedniego właściciela.

Możliwe jest jeszcze że jest problem w przepływie z czujnikiem z wału do impulsatora?

:
Nie sądzę.

:
To jeszcze jedno pytanie. Moje aku jest już stare ale kręci , czy jest możliwe by jednak był za słaby na wykonanie prawidłowego obrotu w skutek czego obrót był za słaby do wywołania iskry na jednej cewce?

:
Jak masz wątpliwości co do aku to podepnij się kablami np. do samochodu. Jedna z cewek dzieli zasilanie z przekaźnikiem pompy paliwa i to może teoretycznie wpływać na pogorszenie iskry na świecy zasilanej z tej cewki jeśli są problemy z napięciem czy gdzieś jakiś słabszy styk. Jakość iskry zależy głównie od możliwości akumulatora więc najlepiej zacząć od takich rzeczy jak podładowanie, oczyszczenie klem, itp.

:
Popatrzcie dobrze na schemat i sami sobie odpowiedzcie gdzie idzie ten biało czarny kabelek. Czy gdzieś tam widać żeby szedł on do masy?
A poza tym, w moto Hondy, kabelki masowe są w kolorze zielonym, ciemno-zielonym.

"Bardzo też pożytecznie bywa najsamprzód zdzielić świadka, ledwo wejdzie, mocno kijem po głowie, od czego ten bardzo zdumiony bywa, a przeto i do kłamstwa nieskory."
Car Wszechrosji Piotr I - Ukaz o Badaniu Świadków".

Moje moto:
WSK 125 M06 B3 85
:
To co w takim razie? Skoro do włącznika idzie kabel z plusa od aku to dalej wychodzi on na cewkę tak? czyli ten biało czarny jest plusowym a te zółto-niebieski i niebiesko-żółty to tylko sygnał z modułu tak?

:
filip86 napisał/a:
czyli ten biało czarny jest plusowym a te zółto-niebieski i niebiesko-żółty to tylko sygnał z modułu tak?

No tak wychodzi z załączonego przez Ciebie schematu.

"Bardzo też pożytecznie bywa najsamprzód zdzielić świadka, ledwo wejdzie, mocno kijem po głowie, od czego ten bardzo zdumiony bywa, a przeto i do kłamstwa nieskory."
Car Wszechrosji Piotr I - Ukaz o Badaniu Świadków".

Moje moto:
WSK 125 M06 B3 85
:
Todek napisał/a:
filip86 napisał/a:
czyli ten biało czarny jest plusowym a te zółto-niebieski i niebiesko-żółty to tylko sygnał z modułu tak?

No tak wychodzi z załączonego przez Ciebie schematu.


Tylko schemat nie od tego motocykla o,którym mowa.

...jestem... a jak mnie niema... to też jestem...tylko gdzie indziej...
:
Zbyszek napisał/a:

Tylko schemat nie od tego motocykla o,którym mowa.

Ale to nie ma znaczenia, we wszystkich VT1100 itp., jest tak samo. Masa to ciemno-zielony. a do cewek nie dochodzi ten kabel, bo cewki są masowane poprzez swoje mocowanie do ramy, a nie przez kabel.

"Bardzo też pożytecznie bywa najsamprzód zdzielić świadka, ledwo wejdzie, mocno kijem po głowie, od czego ten bardzo zdumiony bywa, a przeto i do kłamstwa nieskory."
Car Wszechrosji Piotr I - Ukaz o Badaniu Świadków".

Moje moto:
WSK 125 M06 B3 85
:
Drogi Zbyszku na początku tematu jest zaznaczone że moto z 89 ale serducho przeszczepione z 2000 roku i z takiego roku jest schemat

:
filip86 napisał/a:
Drogi Zbyszku na początku tematu jest zaznaczone że moto z 89 ale serducho przeszczepione z 2000 roku i z takiego roku jest schemat


Jest napisane, że: silnik nowszy,ale modół oryginalny, więc cała insalacja zpłonowa oryginalna.Dlatego trzeba kierować się schematem oryginalnym od modelu 89.

...jestem... a jak mnie niema... to też jestem...tylko gdzie indziej...
Odpowiedz do tematu
Skocz do:  

Pełna wersja forum
Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group