Obrotomierz VT1100 Shadow Sabre |
Autor |
Wiadomość |
klapy4
Motocykl: Honda VT1100 Shadow Sabre
Dołączył: 25 Sie 2020 Posty: 31 Skąd: Kraków
|
Wysłany: 2023-03-21, 19:30 Obrotomierz VT1100 Shadow Sabre
|
|
|
Witam, jako że moja Shadow'ka nie posiada oryginalnie obrotomierz to chciałem ją w taki doposażyć Kupiłem sobie coś
takiego z aliexpress rzekomo dedykowanego między innymi do VT1100. Nie jestem pewny jak go podłączyć. Tzn. podłączyłem go ale nic nie wskazywał. Wg. instrukcji jak dobrze rozumiem to ma być: krótki czarny do plusa, krótki zielony do minusa i żółto czarny do sygnału z silnika. Pozostałe 2 są od podświetlenia, które oczywiście działa i jest w tej chwili nie istotne. Teraz pytanie czym jest sygnał z silnika? Mam 2 cewki do których przychodzą po 2 kable, które jak rozumiem dają sygnał do iskry na cewkę? Tak więc podłączyłem ten żółto czarny do jednego z tych kabli idących do cewki ale obrotomierz nic nie wskazywał. Przy badaniu multimetrem wychodzi na to że te kable dają sygnał bo prąd na nich raz jest a raz go nie ma.
Może ktoś podłączył już w swojej Shadow'ce obrotomierz i ma doświadczenie w tym jak to zrobić? |
|
|
|
|
GREGOR 12
Motocykl: HONDA SHADOW 750 C2 ACE , HONDA GL 1500 SE
Wiek: 53 Dołączył: 26 Sty 2023 Posty: 90 Skąd: MILONKI
|
Wysłany: 2023-03-21, 20:45
|
|
|
Mam inny obrotomierz, ale z tego co piszesz to podpięcie takie samo. Plus po stacyjce z bezpiecznikiem, minus masa, sterujący do pierwszej cewki pod jeden z dwóch cienkich przewodów. W instrukcji dokładnie wytłuścili do pierwszej. Ja to odczytałem do pierwszego gara, może to ma znaczenie. Podśw. do pozycji. Tu masz chyba 2 masę do oświet. U mnie jest jedna do wszystkiego, ale to szczegół. Mój tak podpięty działa. |
_________________ Dopóki demon smutku śpi, niech żyją młode żądze.
Dopóki życie w nas się tli, dopóki są pieniądze. |
|
|
|
|
klapy4
Motocykl: Honda VT1100 Shadow Sabre
Dołączył: 25 Sie 2020 Posty: 31 Skąd: Kraków
|
Wysłany: 2023-03-21, 21:55
|
|
|
Ja nie dostałem do tego obrotomierza żadnej instrukcji tyle co jest w opisie na ali. Ale to dość ciekawa informacją z tą pierwszą cewką. A która to jest pierwsza? Ja podłączałem go do prawej. A zasilanie to na razie tak na krótko przed stacyjką podłączałem żeby sprawdzić jak to działa ale nie powinno to mieć chyba wpływu. |
|
|
|
|
AMarek
Motocykl: Vt 500 C 85r.
Wiek: 67 Dołączył: 17 Mar 2016 Posty: 254 Skąd: Słupsk
|
Wysłany: 2023-03-21, 23:32
|
|
|
Nie ma znaczenia pierwsza czy druga cewka, tylko przewód sterujący ma być podłączony do wyprowadzenia cewki idącego do modułu. |
|
|
|
|
klapy4
Motocykl: Honda VT1100 Shadow Sabre
Dołączył: 25 Sie 2020 Posty: 31 Skąd: Kraków
|
Wysłany: 2023-03-22, 04:33
|
|
|
Też mi się wydaję czy kolejność cewek nie powinna mieć znaczenia. Wynika z tego że obrotomierz podłączyłem prawidłowo tylko ten nie działa. No nic po próbuję jeszcze dzisiaj ale może po prostu jest nie sprawny. |
|
|
|
|
Marecki
Marek
Motocykl: VT1100C3 Aero
Wiek: 54 Dołączył: 15 Paź 2018 Posty: 971 Skąd: Chełm
|
Wysłany: 2023-03-22, 07:24
|
|
|
Nie ma znaczenia z której cewki weźmiesz sygnał.
Sygnał bierzesz z przewodu żółtego bądź niebieskiego (zależy do której cewki podłączysz) i powinno działać. |
|
|
|
|
GREGOR 12
Motocykl: HONDA SHADOW 750 C2 ACE , HONDA GL 1500 SE
Wiek: 53 Dołączył: 26 Sty 2023 Posty: 90 Skąd: MILONKI
|
Wysłany: 2023-03-22, 08:36
|
|
|
Może tak być, bo instrukcje tłumaczyłem sam przez edytor, żeby się upewnić w podpięciu. Wczoraj szukałem w garażu, ale schowałem żeby nie zginęła i wiadomo, znajdziesz przy okazji, a nie jak chcesz. Może wskazano pierwszą cewkę z uwagi na podanie w instr. koloru przewodu, do którego mam podpiąć, a on jest na pierwszej. |
_________________ Dopóki demon smutku śpi, niech żyją młode żądze.
Dopóki życie w nas się tli, dopóki są pieniądze. |
|
|
|
|
Marecki
Marek
Motocykl: VT1100C3 Aero
Wiek: 54 Dołączył: 15 Paź 2018 Posty: 971 Skąd: Chełm
|
Wysłany: 2023-03-22, 09:02
|
|
|
GREGOR 12 - nie zrozumiałeś mnie chyba
Przewód z obrotomierza żółto-czarny połączyć musisz z przewodem żółtym lub niebieskim na cewce zapłonowej. Wybór cewki masz dowolny.
Drugi przewód na każdej cewce zapłonowej jest koloru czarnego i na nim nie będziesz miał impulsów do sterowania obrotomierzem. |
_________________ były: VT1100C2 Sabre 2003r. i VT500C 1984r. |
|
|
|
|
GREGOR 12
Motocykl: HONDA SHADOW 750 C2 ACE , HONDA GL 1500 SE
Wiek: 53 Dołączył: 26 Sty 2023 Posty: 90 Skąd: MILONKI
|
Wysłany: 2023-03-22, 11:59
|
|
|
Marecki doskonale Cię rozumię. Przecież napisałem "może tak być" mój obrotomierz jest dedykowany do C2 97r. do 03r. i VTX 1300 do chyba 07r. W instrukcji był tekst "do pierwszej cewki" + kolor przewodu który do niej dochodzi zgodny z tym który jest w mojej instalacji. Nie wiem czemu tak napisano instr. ale może po to żeby rozwić wątpliwości w przypadku większej ilości cewek, takim monterom jak ja. Bo zakładałem obrotomierz pierwszy raz więc trzymałem się tego co mapisano, do tej pory działa. |
_________________ Dopóki demon smutku śpi, niech żyją młode żądze.
Dopóki życie w nas się tli, dopóki są pieniądze. |
|
|
|
|
klapy4
Motocykl: Honda VT1100 Shadow Sabre
Dołączył: 25 Sie 2020 Posty: 31 Skąd: Kraków
|
Wysłany: 2023-03-22, 18:09
|
|
|
Dobra podpiąłem dzisiaj obrotomierz do drugiego kabla na tej samej prawej cewce i dalej nic. A kable, które do niej przychodzą są niebiesko biały i Czarno biały a w lewej cewce są czarno biały i niebiesko żółty. Całych czarnych nie ma. Chyba obrotomierz trafił mi się nie sprawny 🤷♂️ |
|
|
|
|
Marecki
Marek
Motocykl: VT1100C3 Aero
Wiek: 54 Dołączył: 15 Paź 2018 Posty: 971 Skąd: Chełm
|
Wysłany: 2023-03-22, 19:13
|
|
|
Fakt - z kolorami mogłem trochę namieszać bo pisałem z pamięci.
Ale blisko byłem
Poexperymentuj z podłączeniem kabelków.
Bardziej już go nie zepsujesz a osobiście widziałem, ze kolory kabli u chińczyków to często rzecz umowna i niekoniecznie powtarzalna.
Tak kiedyś z kolegą zamówiliśmy lampy led do jego ciągnika i … biegunowość w obu lampach była różna |
_________________ były: VT1100C2 Sabre 2003r. i VT500C 1984r. |
|
|
|
|
mamamuszi
Motocykl: honda vt 500 c 87
Wiek: 65 Dołączył: 18 Cze 2009 Posty: 333 Skąd: Czarnków
|
Wysłany: 2023-03-22, 19:16
|
|
|
klapy4 napisał/a: | Dobra podpiąłem dzisiaj obrotomierz do drugiego kabla na tej samej prawej cewce i dalej nic. A kable, które do niej przychodzą są niebiesko biały i Czarno biały a w lewej cewce są czarno biały i niebiesko żółty. Całych czarnych nie ma. Chyba obrotomierz trafił mi się nie sprawny 🤷♂️ |
Owiń długi żółto czarny ze trzy razy wokół przewodu wysokiego napięcia /od fajki/ |
|
|
|
|
klapy4
Motocykl: Honda VT1100 Shadow Sabre
Dołączył: 25 Sie 2020 Posty: 31 Skąd: Kraków
|
Wysłany: 2023-03-22, 20:10
|
|
|
Owijać kabel od fajki już próbowałem bo wyczytałem o tym w internetach ale nic to nie dało. Natomiast faktycznie mogę jeszcze spróbować zamienić bieguny. |
|
|
|
|
klapy4
Motocykl: Honda VT1100 Shadow Sabre
Dołączył: 25 Sie 2020 Posty: 31 Skąd: Kraków
|
Wysłany: 2023-03-24, 17:34
|
|
|
Obrotomierz działa bo go sprawdziliśmy u kumpla w quadzie. Tyle co zauważyłem to że u niego bardzo niskie napięcie idzie do cewki bo ok. 2v mu się wahało na cewce przy odpalonym silniku gdzie u mnie jest ok. 12,4v. Może dlatego nie działa. |
|
|
|
|
klapy4
Motocykl: Honda VT1100 Shadow Sabre
Dołączył: 25 Sie 2020 Posty: 31 Skąd: Kraków
|
Wysłany: 2023-03-24, 17:42
|
|
|
Instrukcja jak podłączyć obrotomierz
No to ja już nie wiem czemu u mnie to nie działa. Przecież tak samo właśnie do tego kabla przy prawej cewce się wpinam i nic 🤷♂️ |
|
|
|
|
|