Regulacja lampy przednej |
Autor |
Wiadomość |
Manchis
Maniek
Motocykl: Honda Shadow 600 VLX
Wiek: 35 Dołączył: 20 Gru 2018 Posty: 103 Skąd: Wadowice / KWA
|
Wysłany: 2019-06-05, 20:59 Regulacja lampy przednej
|
|
|
Witajcie, ja to chyba nie mam szczęścia do funkcji "szukaj". Do rzeczy: Przy reflektorze są dwie śruby regulujące lampę. Właściwie wydaję mi się, że ustawiłem maksymalnie w górę, jednak dalej nie daje mi to wystarczającego światła (żarówka zakupiona, jutro montaż mocniejszej). Jak regulować te śruby? Obie są od wysokości, czy któraś od poziomu? Niby takie śrubeczki, a idzie się zamotać. |
|
|
|
|
Gabriel
Motocykl: Yamaha XV 1600
Wiek: 43 Dołączył: 24 Paź 2013 Posty: 810 Skąd: Mińsk Mazowiecki
|
Wysłany: 2019-06-05, 23:14
|
|
|
Może ktoś wykręcił całkowicie śrubę i nie ma regulacji, rozbierz lampę, i tak będziesz wymieniał żarówkę zobaczysz czy wszystko się kręci i jest na swoim miejscu. Może gwint jest w śrubie wyrobiony i mimo kręcenia nie ma efektu. |
|
|
|
|
bogdi
aby do przodu :)
Motocykl: vt600-NC700x i skutery dwa
Wiek: 59 Dołączył: 06 Cze 2013 Posty: 1053 Skąd: Kiełczów
|
Wysłany: 2019-06-06, 12:33
|
|
|
masz dwie śruby, góra i boki, sprawdź czy one pracują (woda robi swoje), sprawdź tuleje mocowania lampy (może ktoś tam ingerował), przy okazji wymiany żarówki też zobacz na mocowanie całego klosza, można też wymyć lustro i klosz od wewnątrz - TYLKO spirytus i mocowanie samej żarówki
ps: w Wadowicach znów będę na kawę z kremówką, przelotem na chwilę |
|
|
|
|
Manchis
Maniek
Motocykl: Honda Shadow 600 VLX
Wiek: 35 Dołączył: 20 Gru 2018 Posty: 103 Skąd: Wadowice / KWA
|
Wysłany: 2019-06-06, 13:59
|
|
|
Właśnie rozebrałem ją i na sucho kręciłem śrubami. Wydawało mi się, że prawie nie ma efektu ale możliwe, że to przez wyrobioną śrubę. Kupiłem żarówkę, to jutro się pobawię :) - O, to zapraszam serdecznie, kremówki trochę przereklamowane, ale sprzedają się ;) |
|
|
|
|
Manchis
Maniek
Motocykl: Honda Shadow 600 VLX
Wiek: 35 Dołączył: 20 Gru 2018 Posty: 103 Skąd: Wadowice / KWA
|
Wysłany: 2019-06-07, 17:02
|
|
|
Ok, uporałem się z lampą :) dość mocno wyrobiony gwint i w śrubie jak i w samym "gnieździe". Ogarnąłem, że to regulacja lewo + prawo, i góra + dół. Wykręciłem na tyle ile była możliwość, ale dalej wydaje mi się, że jest za nisko. Czy jest jeszcze jakaś inna możliwość podniesienia, czy lampa jest wkręcona na stałe? |
|
|
|
|
bogdi
aby do przodu :)
Motocykl: vt600-NC700x i skutery dwa
Wiek: 59 Dołączył: 06 Cze 2013 Posty: 1053 Skąd: Kiełczów
|
Wysłany: 2019-06-07, 20:28
|
|
|
lampa jest mocowana na tulejach do widelca, pisałem sprawdź tuleje -cytat z netu
"Teraz musimy zbudować sobie stanowisko pomiarowe. Wystarczy ściana i płaskie podłoże oddalone od niej 5 metrów plus długość jednośladu. Powinna być możliwość chociaż częściowego zaciemnienia miejsca. Na ścianie robimy pozioma kreskę na wysokości osi reflektora minus 60 mm. Następnie prowadzimy pionową linię tworząc krzyż, w tym miejscu ma wypaść miejsce, gdzie odbicie światła z asymetrycznego reflektor kieruje się ku górze. Na podłożu prowadzimy linię będącą przedłużeniem pionowej kreski na odległość od ściany równą 5 metrów. Tam rysujemy linię prostopadłą – w tym miejscu ustawiamy nasz pojazd. Reflektor powinien znaleźć się nad poprzeczną linią narysowana na podłożu, zaś koła wzdłuż linii prowadzącej do ściany. Kierownica musi być ustawiona na wprost. Kontrolę ustawienia świateł i ich ewentualną regulację robimy na obciążonym jednośladzie. Regulację czynimy opisanymi śrubami regulacyjnymi do uzyskania pożądanego efektu.
Oczywiście, można to zrobić prościej podczas okresowego przeglądu technicznego– tego gdy stemplują nam dowód rejestracyjny w stacji diagnostycznej. |
|
|
|
|
W_T_G
Motocykl: Iż,Jawa,Junak teraz HONDA SHADOW ACE 1100 95
Wiek: 62 Dołączył: 16 Sie 2017 Posty: 430 Skąd: Tarnowskie Góry
|
|
|
|
|
|