Różnice pomiędzy 500-tkami |
Autor |
Wiadomość |
Globi
Motocykl: VT 500C '85
Wiek: 55 Dołączył: 21 Sty 2007 Posty: 1297 Skąd: Łódź
|
Wysłany: 2007-03-09, 18:07 Różnice pomiędzy 500-tkami
|
|
|
Właśnie stałem się posiadaczem serwisówki Clymera i na gorąco chciałem podzielić się informacjami nt. różnic między poszczególnymi modelami VT 500.
A niektóre z nich są bardzo istotne dla czynności serwisowych!!!
1)Pojemność zbiornika paliwa:
VT 500c 83-84 - 12 litrów
VT 500c 85-86 - 11,5 l
VT 500ft - 9,5 l
VT 500e - 12 l
2)Układ chłodzenia:
-pojemność całkowita
VT 500c 83-84 - 1,7 l
VT 500c 85-86 - 2,0 l
VT 500ft - 1,7 l
VT 500e - 2,0 l
-w tym w chłodnicy i pompie
VT 500c 83-84 - 1,2 l
VT 500c 85-86 - 1,55 l
VT 500ft - 1,2 l
VT 500e - 1,55 l
-w zbiorniczku wyrównawczym
VT 500c 83-84 - 0,5 l
VT 500c 85-86 - 0,45 l
VT 500ft - 0,5 l
VT 500e - 0,45 l
3)Ilość oleju w zawieszeniu przednim:
VT 500c 83-84 - w prawej ladze - 440cl, w lewej ladze - 455 cl (?!!!-ciekawe...)
VT 500c 85-86 - w każdej - 442 cl (Cholera! Muszę dolać...)
VT 500ft (Ascot) - po 390 cl
VT 500e (EuroSport) - po 360 cl
Jak coś jeszcze ciekawego wyczytam to dam znać
Pozdr
Pozwoliłem sobie przykleić... Cezar |
Ostatnio zmieniony przez Cezar 2009-02-12, 14:42, w całości zmieniany 1 raz |
|
|
|
|
Globi
Motocykl: VT 500C '85
Wiek: 55 Dołączył: 21 Sty 2007 Posty: 1297 Skąd: Łódź
|
Wysłany: 2007-03-10, 11:30
|
|
|
Część dalsza informacji z Clymera:
4) Długość przednich sprężyn:
VT 500c 83-84 - standard - 456,2 mm, "service limit" - 447 mm
VT 500c 85-86 - standard - 443 mm, "service limit" - 434 mm
VT 500ft - standard - 475 mm, "service limit" - 465,5 mm
VT 500e - standard - 445,4 mm, "service limit" - 436,4 mm
5) Długość sprężyn amortyzatora tylnego:
VT 500c - standard - 249,7 mm, "service limit" - 237 mm
VT 500ft - standard - 263 mm, "service limit" - 257,6 mm
VT 500e - standard - 261,8 mm, "service limit" - 256,8 mm
6) Typy gaźników (symbole):
VT 500c 83 - D64A
VT 500c 84 - VD6HA (wersja na Kalifornię - VD6KA)
VT 500c 85 - VD6HC (wersja na Kalifornię - VD6LA)
VT 500c 86 - VD6HD (wersja na Kalifornię - VD6LB)
VT 500ft 83 - VD6HA
VT 500ft 84 - VD6JA (wersja na Kalifornię - VD6LA)
VT 500e - VD6UA |
|
|
|
|
Globi
Motocykl: VT 500C '85
Wiek: 55 Dołączył: 21 Sty 2007 Posty: 1297 Skąd: Łódź
|
Wysłany: 2007-03-14, 20:05
|
|
|
Znalazłem jeszcze jedną ciekawą informację:
Filtr powietrza
"W modelach z lat 1985-86 został zastosowany papierowy filtr powietrza." (suchy)
Bardzo ciekawe(!!!). Ja mam model 1985 i jest tam "normalny" filtr gąbkowy.
Zaczynam mieć wątpliwości co do rzetelności Clymera |
|
|
|
|
Shadok
Administrator
Motocykl: VT 1100 '85,'86,'07
Dołączył: 04 Paź 2006 Posty: 1953 Skąd: Dziecinów
|
Wysłany: 2007-03-14, 20:19
|
|
|
W znanej mi rocznik 1984 też jest mokry. Może są po prostu wymienne? |
|
|
|
|
Globi
Motocykl: VT 500C '85
Wiek: 55 Dołączył: 21 Sty 2007 Posty: 1297 Skąd: Łódź
|
Wysłany: 2007-03-14, 20:22
|
|
|
Witam
Być może tak jest, i informację należałoby rozumieć jako "...może być stosowany..."
pozdr |
|
|
|
|
ozi_2 [Usunięty]
|
Wysłany: 2007-03-26, 14:58
|
|
|
Witam
W mojej shadowce z 85r jest papierowy filtr powietrza. Obudowa z filtrem zespolona jest z bocznym deklem i tutaj jest problem bo jak dobrze rozumiem to w filtrach gabkowych wymieniamy tylko wkład a obudowa zostaje. Jeśli tak jest to w moim przypadku nie ma do czego tej gąbki założyć
Dzieki Globi za informacje techniczne. Wychodzi na to że musze uzupełnić poziom oleju w zawieszeniu.
Pozdro |
|
|
|
|
Globi
Motocykl: VT 500C '85
Wiek: 55 Dołączył: 21 Sty 2007 Posty: 1297 Skąd: Łódź
|
Wysłany: 2007-03-26, 20:47
|
|
|
ozi_2 napisał/a: | Witam
W mojej shadowce z 85r jest papierowy filtr powietrza. Obudowa z filtrem zespolona jest z bocznym deklem i tutaj jest problem bo jak dobrze rozumiem to w filtrach gabkowych wymieniamy tylko wkład a obudowa zostaje. Jeśli tak jest to w moim przypadku nie ma do czego tej gąbki założyć |
Zespolona z deklem, mówisz...
...I wszystko jasne. Myślałem, że poprzedni właściciel posiał gdzieś elementy i zrobił samoróbę przyklejając jedyną "siatkę" i naciągając na nią filtr gąbkowy. A tu wygląda na to, że wsadził gąbkę na wypruty suchy filtr papierowy!!!
Zwracam honor Clymerowi - rzeczywiście w roczniku 85 jest filtr suchy!
Dzięki, pozdr. |
|
|
|
|
mac [Usunięty]
|
Wysłany: 2007-03-27, 20:39 zdławiona wersja
|
|
|
Witam, może ktoś wie jakie są różnice w silnikach vt 500 wersja niemiecka(słabsza) i pozostałych (mocniejsza) . Czy to kwestia ustawień czy zmiany elementów silnika ? |
Ostatnio zmieniony przez Globi 2007-11-18, 15:13, w całości zmieniany 1 raz |
|
|
|
|
Globi
Motocykl: VT 500C '85
Wiek: 55 Dołączył: 21 Sty 2007 Posty: 1297 Skąd: Łódź
|
Wysłany: 2007-03-27, 22:24
|
|
|
W serwisówce z netu ( http://downloads.hondatec...983_67MF500.pdf ), na stronie 1-2, są dwie małe wzmianki w języku "deutschlandowym". Dotyczą silnika. Nie władam tą mową, więc brzmi to mniej więcej tak:
Maximale Leistung - 37 kW / 8500 min -1
- 20 kW / 8500 min -1 - - Typ B fur Deutschland
To akurat kumam, ale dalej jest coś takiego :
"Eintasventil, Offnet - 10* v.o. T. bei 1mm Hub
- 5* v.o. T. bei 1 mm Hub - Typ B fur Deutschland"
Potem jest jeszcze porównanie dla "Schlest" - 40* (20* - typ B), Offnet - 40* (25*) i
Schlest - 10* (5* - dla typu B). Może coś z tego zrozumiesz.
Podane są także trzy typy gaźników, więc nie wiem gdzie może być to zdławienie mocy. |
Ostatnio zmieniony przez Globi 2007-11-18, 15:13, w całości zmieniany 1 raz |
|
|
|
|
mac [Usunięty]
|
Wysłany: 2007-03-28, 20:26
|
|
|
Znam tą wersję serwisówki, ale też nie władam niemieckim. W moim moto w briefie niemieckim stwierdzono w którymś roku ( lata '90-te) że obniżono moc. Ciekaw jestem jak to się odbyło i czy jest możliwość odblokowania tego. |
|
|
|
|
renegade
Handlarz gumek :-)
Motocykl: BRAK :-( było VT 700 C 85
Wiek: 45 Dołączył: 12 Mar 2007 Posty: 2433 Skąd: Lipsko
|
Wysłany: 2007-03-29, 17:14
|
|
|
mac napisał/a: | Znam tą wersję serwisówki, ale też nie władam niemieckim. W moim moto w briefie niemieckim stwierdzono w którymś roku ( lata '90-te) że obniżono moc. Ciekaw jestem jak to się odbyło i czy jest możliwość odblokowania tego. |
Pewnie zmienili dysze żeby zmniejszyć przepływ paliwa.
Bo nie sądzę żeby wymyślili coś innego. Tylko Polak potrafi. |
|
|
|
|
Globi
Motocykl: VT 500C '85
Wiek: 55 Dołączył: 21 Sty 2007 Posty: 1297 Skąd: Łódź
|
Wysłany: 2007-03-29, 20:43
|
|
|
renegade26 napisał/a: |
Pewnie zmienili dysze żeby zmniejszyć przepływ paliwa.
Bo nie sądzę żeby wymyślili coś innego. Tylko Polak potrafi. |
Też mi to przyszło do głowy. W końcu tak jest najszybciej i najprościej.
A co do tego tekstu - to spróbuję jeszcze popytać kolegę, germanistę
Pozdr |
|
|
|
|
mac [Usunięty]
|
Wysłany: 2007-03-29, 22:40
|
|
|
Może ktoś znający bardziej niemiecki będzie wiedział co to znaczy. W briefie stoi tak "Ziff.7:Leistungsreduzierung d. Reduzierung d. Vollastanschlages um 8,5mm" . Może komuś to coś powie. |
|
|
|
|
Globi
Motocykl: VT 500C '85
Wiek: 55 Dołączył: 21 Sty 2007 Posty: 1297 Skąd: Łódź
|
Wysłany: 2007-03-30, 15:52
|
|
|
Spróbuję się popytać.
Co do hipotezy o gaźniku, to na stronie 4-1 serwisówki masz taki oto tekst (w wolnym tłumaczeniu):
" Dysza główna gaźnika:
(VD6VA)-standardowa - z przodu #112, z tyłu #120
(VD6WA)-niemiecka - z przodu #118, z tyłu #125
(VD6TA)-szwajcarska - z przodu #110, z tyłu #118 "
Pozdr |
|
|
|
|
Globi
Motocykl: VT 500C '85
Wiek: 55 Dołączył: 21 Sty 2007 Posty: 1297 Skąd: Łódź
|
Wysłany: 2007-04-02, 17:04
|
|
|
Poniższe zdanie z serwisówki :
"Einlasventil, Offnet - 10* v.o. T. bei 1mm Hub
- 5* v.o. T. bei 1 mm Hub - Typ B fur Deutschland"
Potem jest jeszcze porównanie dla "Schlest" - 40* (20* - typ B), Offnet - 40* (25*) i
Schlest - 10* (5* - dla typu B).
...brzmi mniej więcej tak:
Zawór wlotowy:
otwieranie
10* przed górnym obrotem na 1 mm skoku
5* po dolnym obrocie na 1 mm skoku - wersja niemiecka
zamykanie
40* po dolnym obrocie na 1 mm skoku
20* po dolnym obrocie na 1 mm skoku - wersja niemiecka
otwieranie
40* przed dolnym obrotem na 1 mm skoku
25* przed dolnym obrotem na 1 mm skoku - wersja niemiecka
zamykanie
10* po dolnym obrocie na 1 mm skoku
5* przed górnym obrotem na 1 mm skoku - wersja niemiecka
To znaczy - została zmieniona regulacja otwierania zaworów?
Zdanie z briefu jeszcze "się tłumaczy"
Pozdr |
|
|
|
|
|